torstai 19. heinäkuuta 2012

Ruokalista

Mä oon huomannut itsessäni muutoksen. En enää nykyään nauti ruokakaupassa käymisestä o_O 
Ennen oli ihan huippujuttu, jos sai aloittaa toisesta päästä kauppaa ja systemaattisesti käydä hylly hyllyltä koko valikoiman läpi. Mulla oli oikeastaan pari kantakauppaa ja olin hyvinkin kauppauskollinen. Otan henkilökohtaisesti tuotteiden tuoreuden ja kaupan yleisilmeen ja roskaisessa kaupassa huonojen vihannesten keskellä ostokset yleensä mahtuvat yhteen kassiin normaalin neljän sijaan. Luottopaikkoinani toimivat lähinnä Viikin Prisma ja Oulunkylän MustaPekka.  Keskimäärin ostosreissu kesti puolisentoista tuntia, alle tunnissa näistä reissuista en selvinnyt koskaan.

Yllämainitusta syystä jouduin myös useimmiten tekemään talouden ruokaostokset ihan yksin. Kahden pienen lapsen äitinä se nyt ei varsinaisesti ollut rangaistus että yksin piti mennä.. 
Mitähän sille tavalle kävi?
 Muutaman viime kuukauden aikana olen huomannut,että mieluiten kävisin pienissä kaupoissa. Siis jossain pikku Alepoissa tai Siwoissa, joista saa tavarat nopeasti kasaan ja pääsee ulos. So unlike me. Tästä nopeastikauppaanjaulos- meiningistä johtuen tein tänään jopa ostoslistan, jotta aikaa ei kuluisi turhaan haahuiluun. Toki mulla on aiemminkin ollut listoja asioista joita pitää muistaa ostaa mutta nyt tein ihan ruokalistan tuleville päiville. Ja ihan vaan siksi, ettei tarvisi mennä kauppaan muutamaan päivään. Voisin sitten ruokia tehdessä kirjoittaa reseptit tänne foton kanssa. 
Tälläistä on siis luvassa:

----
KasvisBorsch-keitto 
KasvisMoussaka
Karjalanpaisti + perunoita
Pinaattikeitto
Soijamakaronilaatikko
  TofuTikka Masala + riisiä

----

Listasta huomio, ei olla kasvissyöjiä mutta koitetaan tehdä kasvispainoitteista ruokaa kotona ja vähintään kerran viikossa täysin vegaanista. Tai siis mä koitan.  Mies syö mitä on tarjolla ja tekee ruokaa siitä mitä kaapeista löytyy. 
Täytyykin tässä välissä kehua miestä siitä, että todellakin syö tyytyväisenä (tai ainakin valittamatta ääneen) mitä tahansa valmistankin. Tosin silloin, kun parin vuoden seurustelun (ja varmaan sadan porkkanaraasteversion) jälkeen hän kerran totesi, ettei oikeastaan pidä porkkanaraasteesta varsinkaan raejuuston kanssa olisin kyllä toivonut mielipiteen esittämistä aikaisemmin. Musta se on tosi hyvää mutta olisin mä voinut useammin tehdä jotain muutakin jos olisin tiennyt :D

Leivontapuolella on luvassa lähitulevaisuudessa CakePopseja, kolmivärinen kakku ja porkkanapiirakkaa. Kahta ensimmäistä olenkin jo aloittanut tänään :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti